недеља, 24. април 2011.

Trablmejker Recenzija: Commandos - "Mission one"

Mission one“ je ime debi albuma mladog pank-rok sastava Commandos iz Smederevske palanke. Album ima 10 pesama ispevanih na engleskom jeziku i prvi utisak je da predstavlja nešto zaista nesvakidašnje na našoj alternativnoj sceni.
Retki su domaći pank bendovi koji pevaju na engleskom jeziku a da to zaista dobro zvuči. Konkrerno, na celoj pank sceni, jedini pank bend koji peva na engleskom a vredan je pomena bio je beogradski Dog House i to samo sa prvim albumom („Trax“). Često sam se pitao, zbog neuspelih pokušaja domaćih bendova da muziku izvode na engleskom jeziku, zašto se uopšte trude kada vide da nikome nije pošlo za rukom da napravi nešto dobro. Kada su mi momci iz Commandosa poslali njihov album na preslušavanje, prva pomisao bila je upravo ta. Ni sam nisam bio svestan da mogu toliko da pogrešim u proceni. Od Commandosa, pedrasuda o domaćim bendovima i pesmama na engleskom jeziku definitivno više ne važi.

Na ovom albumu moći ćete da čujete 10 jako čistih i odlično nasnimljenjih pesama po stilu najbližih čuvenim Ramonsima, ali u isto vreme taj stil je dosta brži i tematski različit od samih Ramonsa. Mislim da je ovo zaista dobra odrednica za stil koji gaji ovaj bend. Brze i poletne pank pesme sa često ubačenim „horskim“ refrenima koje će retko kog pank-rok fana ostaviti ravnodušnim. Ne znam da li će to slučaj sa svima, ali mene je ceo album uhvatio na prvo slušanje. Pesme „DGS“, „Ode to Ramones“, „Make my day“, „Grlie“ su samo neke koje sam odmah želeo da čujem više puta.
U pitanju je varijanta panka sa „vertikalnim pomeranjem“, tj. dok slušate Commandos bićete prinuđeni da skakućete ako stojite. Ukoliko sedite, zaboleće vas vrat od pomeranja glave gore-dole dok slušate album koji je „ljubav i revolucija“ u jednom.
Sve u svemu, više nego dobar početak za ove momke!
Tekst objavljen i na Trablmejkeru